2013, השנה שבה גיליתי מוזיקה אלקטרונית – סיכום השנה שלי (ילי)

2013 Review Yilly

החלטנו בצעד יוצא דופן להכין מיקסטייפים ל-20 השירים שיצאו ב-2013 ועשו אותה טובה יותר, גם כי רצינו שתראו מה עושה לנו טוב בלב וגם כי סיכומים זה לסחים ששומעים רק מיינסטרים. השנה הזו הייתה עשירה במוזיקה איכותית, סינגלים ויוצרים חדשים, עד שנדמה שמישהו פשוט יושב במפעל ומייצר אותם.

בשבילי, 2013 תמיד תהיה השנה בה התוודעתי למוזיקה אלקטרונית, על כל גווניה.

היום אני אפילו יכולה להגיד שאני שומעת פופ.  כן,אני, שומעת פופ. לא תתפסו אותי עם ביונסה, ריהאנה או מיילי סיירוס אבל כן תוכלו למצוא אצלי בפלייליסט אינדי פופ אלקטרוני משובח. אפשר לומר שזו הייתה שנה נהדרת לז'אנר הזה ולמוזיקה בכלל, יצאו כל כך הרבה אלבומים חדשים וטובים עד שהתקשיתי לבחור שיר שיהיה לא רק טוב, אלא גם יחזיק בתוכו את התהפוכות שהטעם המוזיקלי שלי עבר בשנה האחרונה. נדמה לי שאפשר לומר שהתבגרתי, אה והפעם, נינה סימון לא פה, אבל זה בסדר, אנחנו נשרוד.

הנה 20 השירים שעשו לי טוב בלב ולא יצאו בארץ, בכל זאת, סוף שנה לועזית.

המיקסטייפ שלי

20 Songs of the year

Nepenthe :אלבום | One Half – Julianna Barwick

השיר כולו נשמע כמו הוקלט בתוך כנסיה כאשר ג'וליאנה עצמה נשמעת כמו חלק מגוספל וזה לא פלא, שהרי את ילדותה בילתה הרבה בכנסיה המקומית. מדובר אמנם במשהו מאוד דומה לדברים שעשתה בעבר ועדיין אי אפשר לומר שאין בו שום ייחוד.

Blood/Lines :אלבום | Faster Than the Devil (ft. Marissa Nadler) – Emily Jane White

אמנם מעיד על עצמו שהוא מהיר יותר מהשטן, אבל בתכלס הקול המהפנט של אמילי בשילוב צלילים הנמתחים עוד ועוד, הופכים אותו לאחד השירים האיטיים שיצא לי לשמוע השנה. אני חושבת שזה סוג של קסם, כמו כתוב מילים מאוד עצובות למנגינה ממש שמחה. ואולי, מי יודע, השטן בכלל איטי יותר מחילזון?

Jetlag :אלבום | This Time – Milosh

שיר שהופך את השעון לכלי נגינה לגיטימי לגמרי ובכך תופס אצלי מקום של כבוד (מכונת הכתיבה, מישהו?).

Medusa :אי.פי | Medusa – GEMS

סוג של הזדמנות להחליט האם נהיה בקטע של האי.פי הראשון של הלהקה או שמא נפסול אותו על הסף. חוץ מזה שהקול של לינדזי פיטס מהפנט לאללה ועושה חשק ללכת אחריה כאילו הייתה החלילן מהמלין.

Kok :אי.פי | Setter – Bjørn Torske

פשוט ארבע דקות של כיף, אם עדיין לא שמעתם – זה הזמן.

Slope – Joe

הוא אמנם סינגל יתום שלא מקושר כרגע לאף אלבום, אבל בתכלס, זה לא מפריע לרצות שינגנו אותו באיזו מסיבה, לפחות בהתחלה כשאנשים עדיין מתחממים ומנסים להסתיר את העובדה שהם לא יודעים לרקוד.

Silence Yourself :אלבום | Marshal Dear – Savages

השיר הזה שסוגר את אלבום הבכורה של Savages השרה עליי אווירת חורף כשבחוץ עוד היה קיץ. העובדה הזו בשילוב הקול העמוק וממלא הבטן של בנות ההרכב הפכו את השיר לאחד השירים הטובים שיצא לי לשמוע השנה.

Cold Front (Remixes) :אי.פי | Cold Front – Laura Welsh

השיר הזה נבחר פשוט כי הוא כיפי, בעיקר למי שאוהב ללכת ולשמוע מוזיקה בו-זמנית.

Dominae :אלבום | It's Only Love – Ejecta

מזכיר קצת את הסבנטיז, לפחות בהתחלה, אחר כך הוא עובר לניינטיז ואני שואלת – הלו, לאן נעלם עשור שלם?

J.A.W.S – Lxury

הסינגל הראשון של  Lxury, הלוא הוא אנדי סמית הבריטי, ייכנס לכם לראש ולא ירצה לצאת. אחד הדברים היפים בו הוא  שהוא נשמע ממש מוכר גם בשמיעה ראשונה, למרות שבפעם השנייה תקלטו שהדי-ג'יי בכלל ניגנה משהו אחר.

No Mythologies to Follow :אלבום | Glass – 

הוא יצא בפברואר השנה וגרם לי לחכות בקוצרוח לאלבום חדש. לשמחתי ממש לא מזמן הודיעה אמנית האלקטרו-פופ האיסלנדית שאכן ייצא אחד ב-2014, שיקרא No Mythologies to Follow.

Coffers – Some Minor Noise

Coffers סיקרן אותי בהתחלה בעיקר בגלל השם של ההרכב שיצר אותו, אחר כך גם דאגתי להקשיב וגיליתי שיש פעמים בהן הסקרנות משתלמת ולא גובה פגיעות בנפש.

Something in My Heart – Royksopp

הסינגל יצא השנה לאחר שלוש שנים של שקט כבי-סייד לשיר Running in the Sea. אין מה לומר, הציפייה משתלמת.

Smilewound :אלבום | The Colorful Stabwound – The Preatures

ההוכחה שאפשר לשלב בין אלקטרו פופ טוב לליריקה שלא גורמת לך להרגיש אידיוט.

Cupid Delux :אלבום | You're Not Good Enough – Blood Orange

זוכרים שהזכרתי קודם את השילוב בין מוזיקה שמחה למילים מכאיבות? אז השיר הזה מוקדש לכל מי שחיפש דוגמא ממש טובה לזה. לא סתם כולם מדברים עליו כאחד משירי השנה.

Move in Spectrums :אלבום | Somebody Who – Au Revoir Simone

דוגמא טובה לאיך מוזיקה יכולה להשכיח ממך את הבדידות הקיומית מחד ולעורר אותה מאידך. היכולת הזו הופכת את הסינגל ללא פחות ממבריק.

Wondrous Bughouse :אלבום | Mute – Youth Lagoon

סינגל שני שיצא השנה מתוך אלבומו האחרון והמעולה – Wondrous Bughouse. הוכחה נוספת לכך שיות' יודע להכין סלט מוזיקלי ממש, אבל ממש טוב. ערן סיקר אותו בהופעה.

Elliot :אי.פי | Elliot – Roosevelt

מכניס אותך לסשן של תיפופים והנעת ראשים. עצה שלי – אם אין לכם חוש קצב, כדאי שתשתמעו אותו בבית, לבד.

Hailu Mergia Remixes :אי.פי | Prins Thomas Diskomiks -Hailu Mergia

שילוב בין מוזיקה אפריקאית לביטים אלקטרונים. אפריקה זה לגמרי כאן.

St. Vincent :אלבום | Birth in Reverse – St.Vincent

בערך הסינגל הכי עדכני אבר, נכון לכתיבת שורות אלו. כל סינגל חדש שלה גורם לי לקנא בכל אלו שראו אותה מופיעה. רוק נשי, מכירים? אז דעו לכם שכשאומרים את זה, מתכוונים אליה. Andy Was Wrong Mixtapes Yilly Small

— — — — —

 למה אני מחכה ב-2014?

אני מקווה ששנת 2014 תהיה לא רק מלאה במוזיקה איכותית, אלא גם בקהל איכותי שיודע להעריך ולתת בחזרה לאותם מוזיקאים. אני מצפה מהשנה הזו להיות מלאה בהופעות ובאמנים שמגיעים לארץ, כי מה יש? גם לנו מגיע ואנחנו אוהבים בני אדם, נשבעת, במיוחד אם הם נותנים לנו אוכל. הופעות הן הדרך של הקהל להגיד "אנחנו מעריכים אותך ואת המוזיקה שלך ואמן ותחייה לנצח" ואם 2013 הביאה איתה שלל אמנים בינלאומיים המהווים תענוג לכל חובב אינדי, אין שום סיבה שהכמות הזו לא תגדל ב2014 הבאה אלינו לטובה.

כל סיכומי השנה – כאן

2014