מדברים במספרים: 1,2Many רוצים לכבוש את העולם (ראיון + כרטיסים במתנה)

מדברים במספרים: 1,2Many רוצים לכבוש את העולם (ראיון + כרטיסים במתנה)

רובכם תזהו את להקת הפופ-בלוז התל אביבית, 1,2Many, מהפרסומות שעשו לקסטרו. אבל מאחורי אותה פרסומת מסתתרת להקה שפועלת 4 שנים ותשחרר בקרוב אלבום בכורה כיפי, אנרגטי, נגיש אך לא מתנצל. עם שמות שירים כמו Nihilistic Fuck נראה ש1,2Many יודעים היטב מה הם רוצים ואיך הם מתכוונים להגיע לשם. את האלבום, העונה לשם הלהקה, הם ישיקו בפסאז' ב23.7. לרגל האירוע ראיינו את טלי קליין, סולנית הלהקה. יש גם הגרלת כרטיסים למופע הבכורה.

היי טיל. תודה על הראיון. ראשית, מה פירוש שם הלהקה?

״ממש כמו שזה נכתב – אחד יותר מדיי. במישור הפילוסופי, זה רעיון של הצפה של יותר מידי מידע; יותר מדיי מהכל. יותר מדיי סיגריות, יותר מדיי צ'ייסרים וכו'. אולי גם איזה רפרנס קל לone two many mornings של דילן.״

האלבום החדש מגיע אחרי 4 שנות פעילות ו3 שנות עבודה. איך זה מרגיש, לשחרר אותו סוף סוף?

״האלבום מסמל את העבודה שעשינו עד עכשיו , מעביר את מה שהלהקה מנסה להגיד. אנחנו גאים בכל השירים, אז ברור שזה מרגש. בנוסף זה פותח עוד דלתות למקומות כמו טור בחו"ל, ועבודה על שירים חדשים.״

מה הוביל אתכם למוסיקה – כל אחד, וביחד?

״לכל אחד בלהקה יש את הסיפור שלו ואיך הוא הגיע למוסיקה, אבל בסוף היום נראה לי שביטוי עצמי זה צורך בסיסי של כל בנאדם, לא? יש אנשים שמוצאים את הביטוי שלהם במקומות אחרים ואנחנו מוצאים אותו על הבמה, באולפן ובחדר חזרות.״

אתם כותבים ושרים רק באנגלית. למה? יתכן שתשירו גם בעברית בעתיד?

״בדיוק לפני שבוע היה לנו דיון סוער בעניין. אנחנו חלוקים בחיבור שלנו לשפה ולמקום, וכל אחד מחברי הלהקה מרגיש אחרת לגבי החיבור הזה, במיוחד בתקופות סוערות כאלה. בסופו של דבר זה עניין מספרי. מבחינתנו אם אנחנו עושים מוזיקה במדינה של 7 מליון אנשים שלרובם מוסיקה נחשבת למותרות אולי עדיף לעשות את זה בשפה יותר בינלאומית.

לגבי העתיד – הכל אפשרי. לי אישית יוצא פחות לעשות שירים בעברית אבל אנחנו עושים קאוורים לשירים ישראלים שאנחנו אוהבים ואין לנו אנטגוניזם לרעיון.״

איך הפקתם את האלבום – עצמאית, בלייבל כלשהו? איך הייתה העבודה עליו?

״האלבום הוקלט עצמאית. ידענו מה אנחנו רוצים מעצמנו באלבום הזה, ולחלק מחברי הלהקה יש כבר את הניסיון והמקצועיות של עבודה באולפן אז באופן אינסטינקטיבי כבר היו לנו את מרבית התשובות לאיך להקליט את האלבום. את ההקלטה ביצע גיא לביוש מ"לונה" שליווה את הלהקה מההתחלה שלה, והוא יודע בדיוק מאיפה המוסיקה הזאת באה ולאן היא הולכת. על המיקס הופקד נעמן שדמי, שבנוסף להיותו טכנאי מיקס מוכשר, גם הוא ידע בדיוק איך להכנס לראש שלנו ולהושיב את ההקלטות שלנו כמו שצריך.״

עשיתם פרסומות לקסטרו – מותג גדול וחזק שגם נמתחה עליו לא מעט ביקורת עם השנים. את מרגישה שזה ממסחר אתכם, מקדם אתכם, או שלא משפיע בכלל?

״אין כסף במוסיקה. ממש ממש אין. מבחינתנו, כל מי שמוכן לשלם על המוסיקה שלנו ולעזור לנו להמשיך לעשות אותה מוזמן ומבורך. ההקלטות שלנו הם לחלוטין בזכות קסטרו, שזה מותג לגיטימי בעיני. אני מאמינה שאם ההצעה תגיע מחברות שעושות ניסויים בבע"ח או בעלי אג'נדה גזענית אנחנו נסרב, אבל עם הקפיטול בכללי אין לנו בעיה.״

בואי נחזור רגע למוזיקה. למה אתם מקשיבים עכשיו ולמה הקשבתם במהלך העבודה עליו?

״תראי, לכל אחד יש את המוסיקה שלו וכל אחד מביא משהו חדש לשולחן. נראה לי שבמהלך העבודה התנגנו בדרך כלל The Black Keys, dead weather, בריט רוק, והרבה אינדי עם השפעות בלוז. הלהקה בולעת המון מוסיקה כל הזמן אז זה משתנה די מהר.

ומאיזה דברים שהם לא מוזיקה אתם מושפעים, אם בכלל?

״נראה לי שאנחנו מושפעים מכל מה שקורה מסביבנו, בין אם זה מוזיקה, ספרים, סרטים, עיתונים. גם דברים כמו מזג האויר והמצב בארץ או מה שעבר עלינו אתמול בלילה. הכל מתקשר בסופו של דבר ואפשר לשמוע את זה משתקף באלבום.״

לסיכום, איפה אתם רואים את עצמכם בעוד שנה?

״המטרה הבאה היא חו"ל – אם טורים ואם מעבר. אנחנו מקווים שזה יקרה בקרוב. אין מה לעשות, הצד ההפקתי הוא הצד החלש שלנו. נו, מוסיקאים.״

— — —

אז וואן טו מאני שואפים להגיע רחוק. נראה שהם מסוגלים לכך – יש להם את הגישה, את הסאונד, את החוצפה ואת הכישרון. בעיקר את הכישרון – האזנה לאלבום מבהירה את זה מעל לכל ספק.

עד שהוא ישוחרר, יש לנו 2 כרטיסים זוגיים לתת לכם למופע ההשקה בפסאז! כל מה שצריך לעשות כדי לזכות זה להגיב כאן לכתבה. אם אתם יצירתיים, אפשר לבחור דבר אחד שיש יותר מדי ממנו בעולם. ההגרלה תסתיים בעוד שלושה ימים (20.7) בשעות הערב והזוכים יוכרזו בפייסבוק של אנדי. נתראה בהשקת האלבום. (צילום: בן פלחוב. איוונט כאן)